نانوفناوری|ارائه خدمات فناورانه تجهیزات اشعه ایکس

نانوفناوری|ارائه خدمات فناورانه تجهیزات اشعه ایکس


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 94389
شرکت دانش‌بنیان بیم گستر تابان از مجموعه‌های دانش‌بنیان است که خدمات فناورانه خود را در قالب نمایشگاه ایران‌نانو 2023 با تخفیف ویژه ارائه می‌دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو با عنوان ایران‌نانو 2023، امسال میزبان شرکت‌های دانش‌‌بنیان، فناور و مجموعه‌های پژوهشی مختلفی است که خدمات آزمایشگاهی متنوع و کارآمدی را در حوزه‌ فناوری‌های راهبردی به ویژه نانوفناوری ارائه می‌دهند.

این مجموعه‌ها که با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سالن‌های خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران استقرار دارند، علاوه بر معرفی توانمندی‌ها، خدمات و دستاوردهای خود به مخاطبان، تسهیلات و خدمات ویژه‌ای را ویژه دانشگاهیان محققان، پژوهشگران و فناورانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، در نظر گرفته اند.

شرکت دانش‌بنیان بیم‌گستر تابان که ذر غرفه شماره یک سالن خلیج فارس حضور دارد و یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که ذیل این شبکه، خدمات متنوع آزمایشگاهی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. بیم گستر تابان همچنین برای مراجعان به غرفه این شرکت در نمایشگاه، خدمات ویژه و تخفیف‌هایی را در نظر گرفته است.

وحید پور رجب مدیرعامل شرکت دانش بنیان بیم گستر تابان درباره توانمندی‌ها و خدمات این مجموعه آزمایشگاهی و فناور عنوان کرد: شرکت دانش بنیان بیم گستر تابان در سال 1390 تاسیس شد و با تکیه بر بیش از بیست سال تجربه متخصصین مجرب و در عین حال توانمندی علمی و فنی و روزآمد، به کمک سرمایه انسانی جوان و متخصص خود در حال ارائه خدمات سرویس و نگهداری دستگاه‌های آنالیز اشعه ایکسXRF و XRD به مراکز علمی و صنعتی کشور است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیم گستر تابان با اشاره به معرفی و ارائه خدمات این مجموعه با تسهیلات ویژه در قالب چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو، افزود: طی این نمایشگاه تخفیفات ویژه‌ای را برای مراجعین به نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم. علاوه بر معرفی خدمات، تجهیزات، روش آزمون‌ها و تازه‌ترین دستاوردهای بیم گستر تابان، در قالب این نمایشگاه قابلیت ارائه نتیجه برخی از آزمون ها در کمتر از 48 ساعت کاری را خواهیم داشت.

وی افزود: شاکله اصلی این شرکت را جمعی از مهندسین و متخصصین دستگاه های Panalytical تشکیل می دهند. این شرکت در اواخر سال 93 با تکیه بر تجربه فنی وعلمی خود واحد ارائه خدمات آزمایشگاهی آنالیز مواد را به دیگر بخش‌های شرکت اضافه کرد و این واحد در حال حاضر خدمات آنالیز XRD ، آنالیز XRF ، آنالیز FESEM ،آنالیز TEM,آنالیز DSC ، آنالیز TGA ، آنالیز BET ، آنالیز FTIR ، آنالیز ATR , آنالیز UV-Visible و... را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این فعال فناور، با بیان این‌که شرکت دانش بنیان بیم گستر تابان در حوزه تجهیزات و خدمات آنالیز حوزه نانومواد فعالیت چشمگیری دارد، افزود: این شرکت دانش‌بنیان، خدمات آنالیز دستگاهی در حوزه مشخصه یابی نانو مواد که خود گستره وسیعی از آزمون‌ها را شامل می‌شود ارائه می‌کند. خدمات ما اعم از انواع طیف سنجی ها، تصویربرداری ها و آنالیزهای عنصری و فازی هستند.

پور رجب به برخی از آزمون‌های قابل ارائه توسط این مجموعه دانش‌بنیان و آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: آزمون هایی نظیر پراش پرتو ایکس (XRD)  با روش آزمون INS0 21951-1  - طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR) با روش آزمون ASTM E1252  و  تخلخل سنجی به روش (BET) با روش و رویکرد داخلی انجام می‌گیرد.

وی درباره نقش نمایشگاه فناوری و نانو و حمایت شبکه آزمایشگاهی از حضور مجموعه‌های توانمند در این چنین رویدادهایی عنوان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به ایجاد هم افزایی میان دیگر همکاران آزمایشگاهی، آشنایی هرچه بیش‌تر با خدمات شرکت‌های دانش بنیان و بررسی امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی به آنان، رایزنی و امکان‌سجی وجود بازارهای جدید جهت توسعه خدمات آزمایشگاهی و طبعا توسعه پژوهش در حوزه نانوفناوری تاثیری شگرف دارد.

مدیرعامل شرکت بیم گستر تابان درباره نقش تجهیزات، خدمات و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در توسعه پژوهش‌ها و محصولات فناورانه عنوان کرد: تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی، پایه و اساس کنترل کیفیت در تولید روزانه محصولات و انطباق آنان با الزامات استانداردهای تولید هستند و می‌توان گفت بدون خدمات تست و آزمون، امکان پژوهش، تولید و کنترل کیفیت وجود نخواهد داشت. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و این نمایشگاه‌ها با شبکه‌سازی و ایجاد فضای تعاملی، می‌تواند به معرفی و تولید محصول، در مراحل پژوهش و پیش تولید، اصلاح و توسعه روندتولید محصول یا ارائه خدمات کمک شایانی کند.

گفتنی است، شرکت دانش‌بنیان بیم گستر تابان،از شرکت‌های دانش‌بنیان و عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مستقر در استان تهران است که فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه در وب‌سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل ملاحظه است. همچنین غرفه بیم گستر تابان در قالب چهاردهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو(ایران‌نانو2023) از 13 تا 16 آبان‌ماه سال جاری ضمن معرفی توانمندی‌ها و دستاورهای این مجموعه این مجموعه فناور و آزمایشگاهی، تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را برای مخاطبان در نظر گرفته است.

چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو (Iran Nano 2023) را در تاریخ ۱۳ الی ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در حال برگزاری است.  شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در طول برگزاری نمایشگاه فناوری نانو و در ضلع شرقی طبقه دوم خلیج فارس، با همراهی 14 آزمایشگاه عضو شبکه حضور دارد و توانمندی ها و حمایت های خود را معرفی می‌کنند.

 

 

پایان پیام/

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بزرگ ترین گمرک کشور به دستگاه اشعه ایکس ایران‌ساخت مجهز شد؛ ستاری: دانش‌بنیان‌ها خلاء فناوری در گمرکات را پر کردند؛ استفاده از هوش مصنوعی به ارتقای زندگی در جامعه می‌انجامد
بزرگ ترین گمرک کشور به دستگاه اشعه ایکس ایران‌ساخت مجهز شد؛ ستاری: دانش‌بنیان‌ها خلاء فناوری در گمرکات را پر کردند؛ استفاده از هوش مصنوعی به ارتقای زندگی در جامعه می‌انجامد
00/09/08 - 14:37
فناورانه؛ مشاهده ساختار داخلی ریزذره‌ها با دستگاه تصویربرداری ایران‌ساخت ممکن شد
فناورانه؛ مشاهده ساختار داخلی ریزذره‌ها با دستگاه تصویربرداری ایران‌ساخت ممکن شد
00/06/01 - 09:30
تجهیزات آزمایشگاهی پراش پرتوایکس چه می‌کنند؟
تجهیزات آزمایشگاهی پراش پرتوایکس چه می‌کنند؟
96/05/15 - 11:44
بیشتر بخوانیم